• header

NEW DAY

summer-1

En bild från i somras, tagen av Rami

Jaaa! Vaknade upp huvudvärksfri. Fan vad skönt. :) Så jag är tillbaka på kontoret och nu sitter vi och har möte. Idag står jobb & träning på schemat, hoppas att slippa illamåendet idag. Jag fattar inte riktigt hur jag ska äta innan träningen. Om jag äter lunchen innan (brukar äta typ en timma innan) så mår jag illa när vi kör för mycket pulshöjande, och ter jag inte lunch innan så mår jag också illa. Hur gör ni? Jag kanske borde köpa hit lite mellanmål och sånt och äta något lättare innan och ta lunchen efter. Har ni tips på något bra mellanmål?

Nu kanske jag borde hänga med på mötet här haha. Ha en bra dag! Puss! ♥

// Yeees! I woke up without a headache today. Feels great. :) So I’m back at the office and right now we’re having a meeting. My plans today are work + a workout, I hope I don’t get nauseous today. I don’t really know how/what I’m supposed to eat before working out. If I eat my lunch before (I usually eat one hour before) I get nauseous when the workout gets a bit hard, and if I don’t eat lunch before I get nauseous too. How do you it? Maybe I should buy some snacks and eat something a bit smaller before and eat lunch after. Ok now I should really pay attention to the meeting haha. Have a great day! Kisses!

174 Comments

Amanda

Naturell yoghurt med frukt eller bär
knäckebröd med ägg och kaviar
kalkonsmörgåsar
avokado med en klick Skagenröra :)

Reply
K

Kul att träningen håller i! Jag har olika shake:ar som jag brukar kasta i mig om jag behöver något men inte är allt för hungrig (annars äter jag 2h innan!). Bra tips om man inte vill kosta på sig någon shake är att göra härliga smoothies och ett hett tips är att mixa banan och mjölk. Helt AMAZING, testa! Det blir sött och gott, typ som milkshake-fast nyttigt!! Man kan även ta i lite blåbär/frön/nötter. Det kan vara på gränsen till för lite att äta innan träning så drick det gärna med ett kokt ägg eller hårdbrömacka med pålägg :) hopppas du gillar det!
Lycka till, nu kör vi!

Reply
linnea

Exempel igår innan min träning ca kl 17: egentligen var det tid för middag (typ lunch för dej kanske). Då gjorde jag en smoothie på en banan, ca 1 dl kvarg, 1 dl vatten, kanel och två nävar frysta hallon – och mixa. Sedan träna jag o käka middag (lunch för dej) efter det :)

Reply
lisa

Ät 2 timmar innan och en stadig lunch med kolhydrater, fibrer, protein och grönt så ska du se att illamåendet försvinner och att mår illa kan bero på en kolhydrat dipp som det kallas alltså att du behöver fylla på med snabba kolhydrater efter träningspasset då. Det kan också bero på att du får i dig för lite bränsle (lunch) innan träningen eller att du kör för tätt inpå efter lunchen=)

Exempel på bra lunch:

pasta,kött,sallad,eventuellt kokta grönsaker(ärtor osv) (köttfärs) äter du köttfärs innan så se till att det går minst två timmar innan annars mår du illa av det eftersom det är så pass kraftig mättnads känsla av det och även perfekt protein om du kör styrka!

DIREKT efter träning: proteinshake, snabba kollisar som russin elelr vitt bröd ROSTAT med marmelad,eller (kosttilskott “fast carbs”) på burk om du befinner dig långt ifrån hemmet.

Jag kör själv tuffare styrka på gymmet och detta funkar för mig och många fler inom styrkevärlden.

kolhydratkällor: pasta,ris,potatis mfl.

Proteinkällor:lax,fisk,kyckling,kött mfl.

Fiberkällor: bönor,ärtor,rågbröd,havregryn,äpplen,nötter mfl.

Och att läsa folk som påstår att man ska skippa lunch innan träning är bara sorgligt, kroppen måste ha bränsle om du kör STYRKA på gymmet men ska du där emot köra cardio (PW,cykel,löpning osv) är den bästa tidpunkten på morgon utan intag av frukost alltså på tom mage i fettförbrännande syfte då.

så enkelt är det oc det behövs inga konstiga ämnen tillskott eller dylikt utan bara lite jävlar anamma för att lyckas! kram och lycka till=D

Reply
Kajsa

Jag måste äta minst 1.5 h innan annars får jag samma problem! Brukar därför äta ca 2 h innan så går det alltid bra! Kram på dig :)

Reply
J

Riskakor är ett perfekt innan träning! (Helst naturella med ett naturligt jordnöttsmör till som pålägg). Varför? Riskakor är både lättsmält men ger också snabba kolhydrater som kan behövas inför ett träningspass som energi! Att ha även ett naturligt jordnöttsmör på /tex Kungmarkattas eller Greenchoice/ ger mycket energi och nyttiga fetter för att bygga nya celler, dvs muskler. Sen är det ju gaaalet gott också..!!
Jag brukar ta detta innan gymmet då jag också har en tendens att må illa under passet av det jag ätit innan som energi, och jag tycker det funkar perfekt då det förbrukas snabbt som energi utan att ge en känsla av illamående :) Brukar säga att det är bäst att ta ungefär en halvtimme/timma innan träningen!

Reply
Emma

mellanmål innan eller vänta längre mellan lunch och träning!
tips på bra mellanmål: yoghurt med bär och müsli, riskakor och jordnötssmöt+ banan, grovt bröd med keso skinka och grönsaker, en matig smoothie :)

Reply
Nina

Hej! Vad kul att du gillar att träna precis som jag. Jag tränar ca sex dagar i veckan. Ibland två pass om dagen. Jag går på friidrott och sptinger flera gånger i veckan hemma och styrketränar också. Jag äter 2,5-4 timmar innan jag ska träna. Jag tar ut mig när jag tränar och äter så lång tid innan för att prestera som bäst. Ska du styrketräna kan du äta upp till 1,5 timmar innan träningspasset. Kör du kondition rekommenderar jag att du äter minst 2 timmar innan.

Reply
Jensku

jag åt kvarg med mandarin senast och mådde jättebra under träning och efter :) minns annars att det är “optimalt” eller whatevvs att äta en timme innan man kör styrka och 2-3 timmar innan cardio. lycka till med att hitta rätt!

Reply
Matilda

Jag brukar köra på fil med banan, russin och mandel ungefär 1 timma innan träning. Gott, nyttigt och lagom mättande :)

Reply
Linnea Maria "Kung" Ahti

Hej gumman! :)
Jag har tips till vad du kan äta innan din träning som ett litet snack liksom, för som jag hoppas du vet så är det viktigt att få i sig kolhydrater innan man ska göra någon aktivitet då som att träna.
Så i med kolhydrater för då får du mer energi till din träning samt bra ämne i dig och magen får i sig det den behöver före och efter träning.
Efter träning måste du äta en ordentlig måltid.
Inte bara något litet eller smått liksom.
Utan en rejäl måltid.
Som en middag på kvällen ungefär, med mycket protiner, kolhydrater, vitaminer och alla dem ämnena.
Okej? Berätta gärna om det ändras på ett bättre sätt med mina tips, hade vart super kul.
Mvh, Linnea 15 år från Malmö. :)
Lycka till älskade du! :D

Reply
Elin Lindman

Jag äter oftast ett “matmål” innan och efter. Du kanske ska prova äta 1,5 tim efter träning. Vissa har längre “matsmältningsid” än andra :)

Reply
Josefine

Hej fina Kenza. Du är så fin du är en förebild för mig jag verkligen älskar dig! Läser din blogg hela tiden. Det skulle vara jätte kul om du läste min och min kompis Julias blogg och kanske lägga in en kommentar vad du tycker om vår blogg eller om du har några tips. Din blogg är bara bäst.

Reply
Johanna

Så himla snygg Kenza! Du är en stor inspirations källa och förebild! Kan inte du göra en smink video, det hade varit väldigt kul att få se hur du sminkar dig till vardags för du sminkar ju dig så fint! Ha det bäst! <3

Reply
Ally

Please tell me where you bought this shirt!!!! I’ve looked through so many of your archives and I can’t find it and it’s soooo nice!!! Tack tack tack snalla du!

Reply

(Your IP-Address will be registered. Comments which are seen as offensive towards me or people close to me will be deleted. Spam and link-filled comments will be removed.)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

159.253.27.32