• header

NIGHT OUT

fest-5

fest-6

fest-3

fest-2

fest-1

fest-4

Bilder från vår torsdagskväll. Först var det stor fest här på hotellet, sedan var vi på Amnesia där Calvin Harris spelade och efter det David Guetta på Pacha. Jag hade på mig ett par blommiga shorts som jag panikköpte när vi upptäckte att väskorna var borta.

Här sitter jag nu, näst sista dagen på vår semester och fortfarande i dessa jävla blommiga shorts. Jag har ALDRIG varit med om en sån kass kundservice som på flygbolaget Vueling. I förrgår fick vi höra att BÅDA våra väskor var hittade och skulle komma till Ibiza. Igårmorse kom bara Humlans väska, och min var fortfarande borta. De kunde inte hitta den och vi fick höra att VI ljög när vi sa vad en av deras anställda hade sagt dagen innan, att båda var hittade. Igårkväll fick jag höra ny info igen, att min väska var hittad på Barcelonas flygplats och att den skulle skickas till Ibiza inatt. Jag frågade tre gånger, är du säker på att det är min väska? Ja, jag ser ditt bagagetag-nr här och det är din väska. Garanterat.

Nu på morgonen när jag ringer för att kolla om jag kan åka in och hämta den så får vi höra att nej, så har de inte sagt. Min väska är FORTFARANDE saknad, det finns ingen info om den. De kan inte heller se att personen kvällen innan sagt att den var hittad. Alltid så fruktansvärt otrevliga och nonchalanta. Asså det är ju ett jävla skämt?! Jag förstår att väskor kommer bort, men sättet vi har blivit bemötta på är fan inte okej. Och att jag får olika info varenda jävla gång?! Hur är det ens möjligt? Vi har även blivit klickade i örat ett flertal gånger, efter att ha suttit i telefonkö i 20 min flera gånger per dag.

Jag kommer ALDRIG flyga med detta skitbolag igen. Är såklart skitledsen över att alla mina grejer är borta, det finns saker i den där väskan som inte går att ersätta. Men just nu är jag bara arg över hur detta flygbolag har behandlat oss.

// Photos from our Thursday night. First there was this big party here at our hotel, then we went to Amnesia where Calvin Harris was playing, and after that David Guetta at Pacha. I wore a pair of flower shorts which I bought in panic when we noticed our luggage was gone.

Here I am now, it’s 2 days left of our vacaition and I’m still wearing these fucking shorts. I’ve NEVER experience such a bad customer service as on Vueling. The day before yesterday we were told BOTH our bags were found and would arrive to Ibiza. Yesterday morning it was only Alexandras bag arriving, and mine was still missing. They still couldn’t locate it and we were told that WE were lying when we said what the person said the day before, that both were found. Last night they gave me new info again, that my bag was found at the airport in Barcelona and that it would be send to Ibiza lat night. I asked three times, are you sure it’s my bag? Yes, I can see the bagage tag number and it is your bag. For sure. This morning when I call to check if I can go and pick it up they say no, they haven’t said that my bag was found. My bag is STILL missing and there’s no information about it. They can’t even see that the person the night before said it was found. And as always so rude to us. I mean this is a freaking joke?! I understand that luggage can get lost, but the way they’ve been treating us is not ok. And that I get different information every fucking time?! How is that even possible. They also hung up on us several times, after waiting in line for 20 minutes.

I will NEVER fly with this shitty airline again. Ofc I’m so sad about all my stuff being gone, there’s stuff in that bag that can’t be replaced. But right now I’m just so freaking pissed about how this airline has been treating us.

75 Comments

Stephanie Östman

Har också dåliga erfarenheter från Vueling. Delar till min mormors rullstol försvann i höstas när vi flög med dom. Hur ska en 80 årig dam
Som tappat talet kunna få tillbaka sina saker, trots att allt skickats med special bagage. På arlanda hänvisade de oss till en vueling “lucka” där vi kunde få hjälp.. Men vi fick ingen hjälp och delarna till rullstolen kom aldrig tillbaka… De hänvisade oss till närmsta vårdcentral.

Reply
mimmi

Anmäl dem.
Det finns väl nån reseförsäkring…eller ring och maila deras bolag.
Fy vad tråkigt att bli bemött så där. Inte ok.

Reply
Myhrans

Tråkigt med väskan verkligen. De blommiga shortsen du fick ursäkt att köpa var åtminstone väldigt fina! :)

Reply
Charlotte

Men fan vilket jävla skämt!! Hoppas du får din väska tillbaks slutligen… :(

Reply
Lola

Oh that sucks so much that they’ve lost your luggage! This is always my worst nightmare, that my bags get lost when I’m flying!! Thankfully nothing ever happened yet. I hope you still get you bags, and that you & A could still enjoy your vacation a bit! Good luck <3 xx

Reply
Karro

Varför packar du inte allt viktigt i handbagaget? Du som är så erfaren resenär borde ju veta att väskor kommer bort ibland. Särskilt när man åker budgetflyg.

Reply
ISA

alltså FY. jag lider med dig, får panik när väskan är borta (mest för jag tycker allt jag äger är så värdefullt, haha) och det sista man vill då är ju att bli dåligt bemött! och tända hoppet för att sedan släcka det direkt, så jävla dåligt! stäm dem!

Reply
Rebecca

Hey!
I’m so sorry for you kenza! You should call the airport and turn on the loudspeaker and record everything they say with a different phone and when they tell you again that you lie, you can show them the record! Or drive to the airport out the iPhone in your bag and also record it! This bad customer service could be helpful for the police if you never get your luggage back und you want to tell the police who the airline treated you! To have everything on record is always good! And maybe you should go to the airport with a man who is able to make a little bit more pressure to the stupid people which are working there. Because I know it sucks but man sometimes can do things like that better :/ also you could call the airport in Barcelona by your own! Maybe te Ibiza airport is just stupid and the customer service in Barcelona is better and you have the opportunity to go there and get it by your own!

I hope that you will find your luggage!
And enjoy the rest of your holiday!

Kisses from Germany!

Reply
Rebecca

Hey!
I’m so sorry for you kenza! You should call the airport and turn on the loudspeaker and record everything they say with a different phone and when they tell you again that you lie, you can show them the record! Or drive to the airport put the iPhone in your bag and also record it! This bad customer service could be helpful for the police if you never get your luggage back und you want to tell the police how the airline treated you! To have everything on record is always good! And maybe you should go to the airport with a man who is able to make a little bit more pressure to the stupid people which are working there. Because I know it sucks but man sometimes can do things like that better :/ also you could call the airport in Barcelona by your own! Maybe te Ibiza airport is just stupid and the customer service in Barcelona is better and you have the opportunity to go there and get it by your own!

I hope that you will find your luggage!
And enjoy the rest of your holiday!

Kisses for Germany!

Reply
Carola

Stackaren alltså, är du inte rädd att någon av personalen har tagit din väska? Alltså att den är stulen, inte “borta”.

Reply
Ellen

Det ser jättekul ut på bilderna :D Jag hoppas verkligen att det löser sig med väskorna så att du för tillbaka dem :(

Reply
Hellay

Oh im so sad for you this is really so bad !! Terrible -by the Way Where are your Shorts from they are so cute :) dont worry kenza everything will be Fine just enjoy your vacation

Reply
Inga kläder

Det där hände mig förra året. Vi skulle tlll Grekland, väskorna försvann. Fick knappt nån hjälp, vi ringde deras kundservice varenda dag, flera gånger. Efter två dagar sa de att de hade buggat väskorna och att de skulle komma dagen efter. Inga väskor kom och när vi ringde hade de ingen aning om vart väskorna var. Hela redan gick, fortfarande inga väskor. Väl hemma fixk vi höra att väskorna var i svhewiz. Så ringde dit, de hade aldrig sett våra väskor. Efter nästan 1.5 vecka hemma, alltså efter 2,5 veckor fick vi tillbaka väskorna. Och vad fick vi för ersättning för allting? 600kr, efter kanske två månader. Sen inga mer svar

Reply
Gina

Fy fan alltså, anmäl skiten ur de tack! Tyckt så synd ommdog de senaste dagarna då jag ser att du kämpar dig igenom varje uppdatering pga att du vill få upp något till oss! Tack så jättemkt! Men även hur du säkert planerat mkt bättre bilder med rätt outfits, ush så synd, de borde betala en hel ny resa till dig, en till vecka där du kan få ha dina kläder etc. Hoppas allt slutar gott för dig iaf! Håller tummarna! #love

Reply
Julia

Fy Fan vad dålig kundservice. Hoppas verkligen att de hittar din väska och att du får tillbaka den, Kenza! :(

Reply
Michaela

Fyfan! Hoppas iaf att du får tbax väskan tillslut. Ska bojkotta detta bolag fr.o.m nu!

Reply
Annie Bergström

tänkte glädja dig med att jag var med om samma sak fast med ett annat flygbolag. åkte hem och trodde jag inte skulle få tbx min väska plötsligt en lördagskväll stod en snubbe utanför ytterdörren med min väska, 3 veckor efter hemkomst och de var en månad efter den blivit borta

Reply
Magnus

Hav förtröstan, 99% av alla försvunna väskor kommer fram så småningom:-) Du har den snart i din famn:-)

Reply
Zarah-Lou

Vill absolut inte vara en party pooper eller extra jobbig mitt i allt det jobbiga (hade varit SÅ JÄVLA FÖRBNNAD!!!)
men… försök hålla lite koll runt om på nätet om dina grejjer ur väskan säljs någonstans, i värst fall är det ju någon som har snott den från flyget/bandet eller vad som.

Hoppas SJÄLVKLART att du får tillbaka väskan!

Reply
Anastasia

Sorry for the situation with your bag! They treated you very childishly! Not fare, How can they lose a bag anyway? With so much security that is going on and all these bar codes? Well, hopefully they can find it at the end! LOve you look, so summersih and fresh! :)

Follow me guys on http://www.parotisse.com !

Reply
Hedda

Spela in samtalet nästa gång du pratar med dem, kanske för sent nu but still! Fyfan vad tråkigt att sånt ska hända.

Reply
jenny

Förstår dig, syrran och hennes kille var i indien för ett par månader sedan. Han köpte ett par nya sneaker som han la högst upp i resväskan.. När han kom hem så låg dem inte där, utan ett par smutsiga gamla sneakers haha

Flrlåt din berättelse var inte rolig, men var tvungen att inflika den ovannämnda då det är barbariskt.

Reply
Gabi

Hi Kenza,

I fully understand how you feel, but keep your head up! You’re in Ibiza, many people dream of this place! Have fun and keep being so positive and wonderful as you usually are!
Hugs from Poland :)

Reply
emelie

Hände mig för inte så länge sedan när jag flög men dom och det kommer jag garanterat aldrig göra igen!
Åkte till Gambia i april och min väska kom aldrig fram och har fortfarande inte fått tillbaka den, kämpar flera gånger i veckan att få ett slut besked av dom att väskan verkligen är borta så jag kan få ersättning för den men dom bara skickar runt mig mellan olika nummer.
Försökt att lösa allt innan du kommer hem för när man väl är hemma så känns allt bara hopplöst!
Lycka till!

Reply
ida

Shit vad jobbigt! då vet jag att jag aldrig ska flyga med de! men de verkar lite amatör ;P hehe!

Reply
anna

Ja Vueling är verkligen skit. Men du kan åtminstone glädja dig åt att du ger dom en massa dålig press =) dom är nog inte så nöjda över det.

Reply
Josephine

Men fy vad hemskt! Detta måste dem verkligen jobba med! Finns det ingen chef eller någon “högre” person som man kan prata med? Stackare :( lider med dig. Hade blivit sjukt arg och ledsen..

Reply
lina

Fy va dåligt! Då vet man vilket flygbolag man absolut inte ska boka med då. Ok att väskor försvinner, men att inte få nån hjälp av bolaget och bli behandlad sådär är riktigt oproffsigt. Lågpris skit!!!! Då betalar jag hellre Några tusen lappar mer.

Reply
Mariana

where are the shorts from? Oh airlines are rubish sometimes. Hope you get your luggage soon!

Reply
k

Detsamma hände mig och min kille när vi flög till marbella v26 tror jag det var, med norweigan airlines.. samma skit service, påläggningar rakt i örat. Tror jag ringde 50ggr per dag för att få tag på någon.. min killes väska kom efter 3 dgr, min kom dagen innan jag åkte hem. De sa samma sak, imorn kommer väskan garanterat men icke. Fick även en gång höra att min väska redan var på malaga efter 3dgr men det stämde inte heller.. jag hade medicin i min väska och flippade lite när jag för typ 3:e gången snackade med kundservice och skrek “vill ni att jag ska dö eller”… suck

Reply
Sofie Gillberg

Gud så störande! Så här får det ju inte gå till… Hoppas verkligen att de hittar rätt på den snart – håller alla tummar för dig

Reply
Johan

Man får alltid vad man betalar för, varför du väljer att resa med ett sådant budget företag. Åk med Lufthansa eller någon annan vettigare flygbolag i framtiden.

Reply
Anna Wahl

Hoppas de förlorar jävligt många kunder, fyfan va kasst! Helt sjukt att sådant här kan hända fortfarande, de har ju ett rykte om att vara fruktansvärda – ett under att de inte går i konkurs eller blir stämda!

Reply
Amanda

Så är det oftast när man åker med lågprisbolag, de skiter oftast i en… :/ All about the money. Rekommenderar att sätta allting viktigt i en liten resväska som handbagage och sedan “oviktiga” saker i riktiga bagaget, sedan så åker med ett bolag som inte är lågpris, de bryr sig mer om sina kunder… man får ju vad man betalar för.

Reply
sofie

Jättetråkigt, men väljer man att åka med ett dåligt lågprisbolag får man ju ta konsekvenserna. Och det är väl inte precis så att du inte har råd med bättre flygbolag… Hoppas väskan kommer till sin rätt i alla fall!

Reply
Emilie

Dear Kenza

If it’s any comfort you look damn good! Really shitty if the baggage is lost for good :( crossing my fingers for you sweety

xoxo, Emilie from Copenhagen

Reply
Anngelica

Jävla bull alltså.
Tror personalen snor väskor…
Sätt GPS i väskan nästa gång så ser du vart den tar vägen :-)
Kramar

Reply
Anna

Varför lägger du oersättliga föremål i incheckade väskor!!??! Med flygbolag, och med det mesta andra i livet, så får man vad man betalar för….

Reply
Lina

Jag har också väldigt dåliga erfarenheter utav detta flygbolag!!! Vårt plan ställdes in och ersattes med tre olika flygningar med mellanlandningar och detta från barcelona till kastrup! Fick mellanlanda i wien och frankfurt.
Detta var inte det värsta utan själva problemet var egentligen att vueling gav oss minemalt med information, bemötte oss otrevligt och gav oss ingen helhetsbild.
Dvs vi fick reda på efterhand vart vi skulle flyga osv.
Så en flygning hem på 3 timmar blev till en round trip på 17 timmar med väntetid osv.
Hoppas du får tillbaka din väska :-)

Reply
Mikaela

Min väska försvann när jag reste med SAS till Miami. Den var dock borta i 3 dagar. Fick ersättning samt att de körde ut väskorna med en taxi direkt till mitt hotell utan kostnad så fort se kom fram. Värt att åka med ett lite dyrare företag! Pröva mejla någon lite högre upp hos curling då brukar de bli någon reaktion iaf! :)

Reply
Ellinor Göransson

Förra året åkte jag och en polare till Rhodos för en vecka med sol och fest. Mitt bagage kom inte fram och vi anmälde det på flygplatsen direkt. Min väska är väldigt lätt att beskriva ochkänna igen sså jag tänkte att den skulle komma fram snabbt. Jag menar att om tagen har åkt av så är den kvar på Kastrup och om tågen är på så står det ju att väskan ska till Rhodos. Men nej, dagarna gick och inget bagage. Tillslut gick jag till Ving på Rhodos med alla minaa kvitton av det jag köpt (pengar som egentligen skulle till fest) och fick det återbetalt. De betalade till och med en plattång jag köpt eftersom jag har lugg och luggen står åt alla håll utan plattis. Väldigt bra service från deras sida. Jag fick också ersättning för antalet dagar jag varit utan men liksom du så hade jag grejer i väskan som jag köpt runt om i världen och inte skulle kunnaersättas . På kvällen vår sista dag ringer min mobil och det är från Kastrup. Det var en kille så berättade att “bagaget har stått här hela veckan, och du kommer ju hem imorgon som då kan d u ju bara hämta ut det”.. Öh? Det var inte vara att devisste att mitt bagage stått där, utan också att det inte gjort ett skit åt det. både jag och min mamma ringde till Thomas cook, flygbolaget, och berättade som det var. Och då fick jag ersättning av dem också pga att de inte gjort något åt mitt bagage. Till saken hör att ag ringde flera gånger precis sm du och undrade under veckan på Rhodos, men “ingen visste något”

Så många gånger när bagaget åker bort så tror jag att det är flygplatserna som bara skiter i att skicka ner det om lapen trillat av eller liknande. Håll ut och driv vidare (vi drev det till cheferna på Thomas cook) för en väska försvinner inte bara. Och se till att få ersättning från ditt flygbolag och resebolag!

Reply
Michaela

Hej Kenza

Vad tråkigt att med hela situationen kring väskan :( Ett gott råd dock; ett par av dina läsare har här inne skrivit att du ska spela in dina telefonsamtal med flygbolaget som “bevis” på vad de säger. GÖR INTE DET! Detta är avlyssning och är olagligt om man inte har tillstånd. Iaf är det så i Sverige, vet dock inte vad som sägs nu när du befinner dig i utlandet.

Om lagen ej har ändrats så kan du dock åka till deras kundservice och spela in när du pratar med dem där, alltså face to face. Detta har iaf varit helt lagligt i Sverige tidigare, vet dock inte om detta ändrats ;)

Hoppas allt löser sig för dig, stor kram!

Reply
Elin

Jättetråkigt att höra hur de behandlat er, tyvärr blir jag inte förvånad. Jag arbetar på Arlanda och sitter i incheckningen på bland annat Vueling (dock inte supermycket med just dem), och just dessa lågprisbolag har inte så bra service (förhoppningsvis är passagerarna nöjda med oss i check-in i alla fall!). När man arbetar “bakom kulisserna” så blir man väldigt petig, när det gäller flygbolag och tar inte bara första bästa och jag måste säga att jag inte skulle välja Vueling heller. Skönt att se att väskan kom fram i alla fall :)

Reply
daniela

er utekväll ser superkul ut! och så synd det där med väskorna, kan tänka mig att det förstört mycket av semestern. jag har flugit med vueling en gång, tur att våra väskor inte tappades bort då..

Reply
Anonym

Förstår dig, Vueling slarvade också bort min väska, dock tog det fyra veckor innan de hittade min. Namntaggen med namn och nummer som sattes dit innan jag checkade in satt fortfarande på när jag fick tillbaka väskan…

Reply
Julia

Var med om samma sak när vi flög med Vueling till Ibiza för nåt år sen. Fick panikköpa kläder i souvenirshopparna som vi gick runt i. :/

Reply
lisa barcelona

Jag har faktiskt bra erfarenhet av vueling. Aldrig tjafs, köer eller förseningar. Dessutom är det biligt. Jag har flygit många gånger, kanske 20. Att de är otrevliga är jättedåligt. Men att en väska försvinner är inte alltid flygbolagets fel utan flygplatsens fel.
Hoppas de ser ditt inlägg och inser att de måsta göra något åt sin attityd.

Reply
Jennifer

Har också dåliga erfarenheter av Vueling. Jag och min vän skulle åka från Barcelona och stod i kö till incheckningen. Alla köer gick till alla destinationer. När vi kom fram säger dem att incheckningen har stängt sen 5 min tillbaka och att det absolut inte kan hjälpa oss och att vi måste köpa nya biljetter flera dagar senare. Vårt flyg som skulle lyfta över en timme senare flög utan oss hem och vi blev strandsatta 17 och 18 år på en flygplats utan pengar. Vueling var otrevliga och nonchalanta. Lider med dig. Bagage som kommer bort suger, det har hänt mig med.

Reply
Anna

Exakt samma sak hände mig fast i podgorica! Alla var sjukt otrevliga och vi fick vänta på flygplatsen i 5 timmar!

Reply
Katrine

Det så kjempe moro ut, nydelig du var!

Huff, så utrolig leit å høre det med bagasjen! Utrolig dårlig kundeservice der har fått også, så skjønner godt hvorfor du ikke vil velge det reisebyrået neste gang! Håper virkelig du får tilbake bagasjen din, noe så kjedelig..

Reply

(Your IP-Address will be registered. Comments which are seen as offensive towards me or people close to me will be deleted. Spam and link-filled comments will be removed.)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*